Nikon Z 30 Vlogger Kit - Reviews

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 4 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Nikon Z 30 Vlogger Kit op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,3

Ben Huisman 13-12-2022

Fijne en handige camera

Geschreven voor: Nikon Z 30 Vlogger Kit

Fijne, scherpe en degelijke camera met een mooie en praktische vlogkit. Voor iedereen die graag van vloggen houdt en het graag doet, is deze kit bij uitstek ideaal. Design is logisch, praktisch en de kwaliteit is erg degelijk. Foto's zijn heel scherp, maar ook de video beelden doen er niet onder. Met 4K kom je vandaag de dag een heel eind en vooral met vloggen heel prettig. De remote control is erg handig om de camera op afstand te kunnen besturen. Al met al erg tevreden.

Pluspunten

• Goed formaat
  • Scherp

Juan 07-12-2022

Goede en degelijke camera

Geschreven voor: Nikon Z 30 Vlogger Kit

De Nikon Z30 is een krachtige camera die mijn fotografie naar een hoger niveau heeft gebracht. Het heeft een hoge resolutie 24MP sensor en een touchscreen LCD-scherm, waardoor het eenvoudig is om de camera in te stellen en te bedienen. De autofocus is snel en accuraat, waardoor ik veel scherpe beelden heb gekregen. De bediening is vrij intuïtief en het menu is gebruiksvriendelijk. De Nikon Z30 biedt ook veel handige functies zoals een 5-assige beeldstabilisator, HDR-modus en een ingebouwd microfoon. De mogelijkheid om 4K-video's te maken is ook een groot pluspunt. Het enige minpunt dat ik kan bedenken, is het ontbreken van een viewfinder. In het algemeen ben ik erg tevreden met de Nikon Z30. Het is een krachtige en veelzijdige camera die ik zeker aanbevelen aan andere fotografen.

Pluspunten

• Mooie kwaliteit
  • 24MP sensor

Minpunten

• Relatief hoge prijs
  • Geen viewfinder

Elke 07-12-2022

Bevalt goed

Geschreven voor: Nikon Z 30 Vlogger Kit

Ik heb de Nikon nu enkele weken in bezit. Ik heb met name verschillende video’s gemaakt met de Nikon Z 30 vlogger. De video’s zijn makkelijk te maken, omdat de camera lekker in de hand ligt en niet te zwaar is. Hierdoor kan je ook langer video’s maken zonder dat je last van je hand of arm krijgt. De video’s worden gefilmd in 4 k resolutie, daardoor heb je echt mooi scherp beeld. Je kan ongeveer 125 minuten filmen in 4 k resolutie, voor mij persoonlijk is dit lang genoeg. Een Nadeel van de camera vind ik bij het maken van foto’s dat er geen viewfinder op zit waar je doorheen kan kijken. Ik denk dat ik dit met name zal missen wanneer de zon schijnt, je hebt alleen een schermpje waar je op kunt kijken. Dit is niet altijd even zichtbaar in de felle zon. Het schermpje kun je 360 graden draaien, hierdoor kun je ook bij vlogs of selfies goed zien wat je filmt.

Pluspunten

• remote control
  • 4k filmen
  • tripod

Minpunten

• geen viewfinder

MartinVlog 04-12-2022

Professionele en complete set

Geschreven voor: Nikon Z 30 Vlogger Kit

Ik hem hem nu zo’n twee weken in gebruik en dus al aardig kunnen uittesten. Ik twijfelde eerst tussen de duurdere Z50 maar deze heeft zoveel overeenkomsten dat dit voor mij de betere keuze is.
Vol verwachting heb ik op mijn Nikon Z30 met vlog kit gewacht. Tot nu toe was het het wachten waard. Een prachtige (compacte) camera met de nieuwste technieken.
De Z30 heeft geen viewfinder, maar deze mis je niet echt omdat het lcd scherm erg prettig werkt.
Natuurlijk maakt deze camera schitterende foto’s, snel bewegende beelden vastleggen lukt perfect doordat deze camera een foto-burst heeft van 11 frames per seconde. Ook merk ik dat deze camera een snellere autofocus heeft dan mijn vorige camera.

Maar ik gebruik als vlogger vaker de videofunctie. Deze camera is daar echt voor gemaakt. Door de snelle processor kan ik zowel in 4K filmen maar ook slowmotion beelden met 120 fps in full hd kwaliteit is top! Je kan zelfs tot 125 minuten achter elkaar filmen.

Wat ook handig is de grote opname knop en een leuke functie is het tally lampje. Dit is een rood lampje aan de voorzijde die aangeeft dat je aan het opnemen bent.

Met de bijgeleverde bluetooth afstandsbediening kan je het menu bedienen en bijvoorbeeld in en uitzoomen. Ook start en eindig je zo je video opnames erg eenvoudig.

Als je beginner bent of wat meer ervaren, mijn mening is dat deze uitgebreide kit je veel plezier en gemak gaat opleveren!

Pluspunten

• Tally lampje
  • complete set
  • Snelle camea

Minpunten

• geen viewfinder